Nieuws 16 maart 2022 | Club

Cartouche verenigt Jumbo en Albert Heijn voor Oekraïne en jij kunt helpen

Zondag 20 maart verenigt Cartouche de concurrenten Jumbo en Albert Heijn in een unieke hulpactie voor Oekraïne. Met 200 gele en blauwe kratjes van de beide supermarkten wordt de Oekraïense vlag op het hockeyveld gevormd. Zo wordt symbolisch uitgedrukt dat tegenstanders ook kunnen samenwerken als dat nodig is.

Leden van Cartouche, familie, bezoekers en partners van de club sponsoren de kratjes á 10 euro per stuk. De kratten staan op hun beurt symbool voor een ‘krat hulpgoederen’. De opbrengst gaat naar de Oekraïense School in Voorburg om lesmaterialen aan te schaffen voor kinderen uit Oekraïne die hier worden opgevangen. Ook wordt een deel van de opbrengst besteed om in Oekraïne zelf gratis peren uit te delen in de getroffen steden, waaronder Kiev. Het transport daarvan is al onderweg.

Sponsoren kan vanaf nu via de QR-code onderaan dit bericht of via deze Rabo betaallink.

Kinderen van de Oekraïense School in Voorburg helpen samen met jeugdteams van Cartouche om de kratjes op het veld neer te zetten. Ze krijgen tevens een dagje ontspanning aangeboden op de club, waar ze kunnen hockeyen, voetballen, klimmen en andere spelletjes doen. Jumbo Foodmarkt en Albert Heijn XL zorgen voor lunch, fruit en iets lekkers voor de kinderen.

Zondag 20 maart gaat het dus gebeuren. Het programma ziet er als volgt uit:
  • 11.00-12.00 - Ontvangst kinderen Oekraïense School (start speelprogramma)
  • 13.30-14.15 - Opstellen kratten en uitzwaaien hulpkratten door de jeugd
  • 15.15 - Bekendmaking (tussenstand) opbrengst (in aanwezigheid ambassadeur Oekraïne, vertegenwoordiger Oekraïense School te Voorburg, vice-voorzitter Oekraïense hockeybond en fruithandelaar Amir)
NB: Op basis van actuele ontwikkelingen, kan het programma aangepast worden.

Voorzitter Sander Kernkamp van Cartouche hoopt dat de actie meer clubs en bedrijven stimuleert om de handen ineen te slaan voor slachtoffers van de oorlog in Oekraïne: "Als het lukt om grote concurrenten als Jumbo en Albert Heijn hiervoor samen te laten werken, dan is dat een enorm positief signaal. Dan zijn er vast meer combinaties te bedenken, waarmee clubs een inzamelingsactie kunnen organiseren.” Hij voegt eraan toe dat er symbolisch 200 kratjes op het veld komen te staan, maar dat er wat hem betreft een veelvoud gesponsord kan worden.

Eigenaar Edward Koornneef van Jumbo FoodMarkt Koornneef en supermarktmanager Marcel Nortier van Albert Heijn XL waren eensgezind in hun reactie op de vraag om medewerking van Cartouche. Beide gaven aan de symboliek van de actie volledig te ondersteunen. Concurreren prima, maar als de nood aan de man is, dan help je elkaar.

Cartouche-lid Amir exporteert al jaren fruit naar Oekraïne en kan met hulp van de Oekraïense ambassade en een landelijke supermarktketen in Oekraïne een vracht peren gratis laten uitdelen in getroffen steden. Een hachelijke onderneming, maar alle moeite waard.

De hulpactie is vandaag gelanceerd met de slogan: ‘Een kratje voor Oekraïne, da’s heel normaal bij Cartouche’. We kunnen het niet alleen. Daarom vragen we vrijwilligers om zondag mee te helpen. Meld je alsjeblieft aan bij Raymond via [email protected] .

#CartoucheVerenigt


Je sponsort al 1 krat hulpgoederen voor maar 10 euro. Dus reken voor elk krat dat jij of je team wilt sponsoren 10 euro en vul dit bedrag in bij ‘Kies zelf een bedrag’ nadat je de QR-code hebt gescand. Klik je bank aan en betaal. Bedankt voor je bijdrage!